Predstavujeme: Emirates a Boeing 777-300ER

Boeing 777-300ER

Je slnečný novembrový deň. Ideálne počasie vyraziť si niekam na zaujímavý výlet. A, veruže, máme veľmi zaujímavý cieľ. Smerujeme na Viedenské letisko, zoznámiť sa zblízka s najväčším „jednopodlažným“ osobným lietadlom na svete. Popoludnie strávime s Boeingom 777-300ER spoločnosti Emirates.

V dohodnutý čas čakáme v odletovej hale na pána Raphaela Grugla, zástupcu spoločnosti Emirates pre Slovenskú republiku, ktorý nás bude zoznamovať s týmto úžasným strojom a bližšie nám predstaví leteckú spoločnosť. Stretnutie prebehlo včas a po krátkom zoznámení a vybavení návštevných kartičiek, pomocou ktorých sa môžeme pohybovať medzi turniketmi, sa presúvame na check-in, kde absolvujeme rovnakú kontrolu, ako keby sme boli štandardní pasažieri. Odtiaľ už pochodujeme nástupným mostom rovno do lietadla. Cestou sa dozvedáme zaujímavé informácie o spoločnosti a o linke Dubaj-Viedeň-Dubaj, na ktorú je nasadzovaný práve tento typ.

Logo Emirates na palube Boeingu 777-300ER

Spoločnosť Emirates spája tieto dve destinácie 14x týždenne. Lietadlo má tri triedy. Cestujúci vyšších tried First Class a Business Class môžu v cene letenky na viedenskom letisku využiť salónik Air Lounge, kde sa dajú tráviť príjemné chvíle pred odletom. V Dubaji a vo viac ako 30 ďalších destináciách po celom svete sú k dispozícii salóniky Emirates Exclusive Airport Lounges. V Spojených arabských emirátoch salóniky hosťom ponúkajú bohaté raňajky formou labužníka a jedlá z celého sveta, rovnako ako bezplatný full-service bar, vrátane vína a liehovín. Medzi ďalšie služby patrí plne vybavené business centrum s Wi-Fi pripojením, TV, sprchou a inými vymoženosťami. Zástupca spoločnosti Emirates nám vysvetľuje aj ďalšiu zaujímavosť. Cestujúci v týchto vyšších triedach majú k dispozícii bezplatnú službu Chauffeur-drive service. Spočíva v tom, že vás na požiadanie vyzdvihne vozidlo až do vzdialenosti 50 km od letiska ak máte First Class a do 40 km od letiska ak máte Business Class. A za poplatok 60 € vás vyzdvihnú v Bratislave a privezú na Viedenské letisko.

My však už netrpezlivo vchádzame do lietadla a vyberáme fotovýbavu. Prechádzame postupne všetkými tromi triedami. Vidíme, že operadlá sedadiel sú vybavené veľkými obrazovkami pre každého pasažiera. Dozvedáme sa, že k dispozícii je približne 2000 kanálov televízie, USB porty a Wi-Fi. Economy Class ponúka 12,1 palcové LCD panely a sedenie v konfigurácii 3-4-3, Business Class väčšie 20 palcové obrazovky a sedenie v luxusnejších oddelených kreslách. First Class znamená, že sedíte v akýchsi „polokajutách“ s príručnými barmi, oddelení od ostatných pasažierov a uvelebení v pohodlnom kresle, umožňujúcom aj ležanie. Luxus v tomto rozmere obsahuje všetko možné, čo vás napadne. Vyberané jedlá a nápoje, exkluzívne vína, náladové osvetlenie, videohry, široký výber hudby a elektronických kníh, filmy a zábavu vo viac ako 25 jazykoch. A, navyše, obklopuje vás prívetivý interiér plný kvalitných materiálov. Milý a srdečný personál je samozrejmosť.

Po zoznámení sa s lietadlom zvnútra, sa presúvame späť, do nástupného mostu a z neho rovno von, dolu schodmi na letiskovú plochu, aby sme si prezreli a nafotili lietadlo zvonka. Ako tak postávame pred týmto kolosom, svorne konštatujeme, že je to obrovský a majestátny kus veľkolepej techniky. Nos Boeingu sa týči vysoko nad nami. Neváhame a už sledujeme mašinu cez hľadáčiky zrkadloviek. Rozpŕchli sme sa ako drobné mravce a zmätene pobehujúc sem a tam okolo podvozkových nôh a mohutných motorov zapĺňame naše pamäťové karty. Samozrejme, nesmú chýbať ani pózy na
pamiatku. Boeing 777-300ER vyrazí dych svojimi rozmermi. Dĺžka 73,9 m, výška 18,6 m a rozpätie krídel 64,8 m hovoria za všetko. Trup široký 6,19 m (widebody) pojme v trojtriedovej konfigurácii 364 cestujúcich. Tento konkrétny stroj má registráciu A6-EGL a pre spresnenie, jedná sa o Boeing 777-36NER s výrobným číslom 41072/985. Prvý let vykonal v decembri 2011, čiže je to mladý kus. Je vybavený dvojicou obrích motorov GE90-115B. Dolet je úctyhodných vyše 14000 km, cestovná rýchlosť až (Mach) 0,84 a dostup do výšky viac ako 13 km. Maximálna vzletová hmotnosť je 351 ton. Hlavný podvozok tvoria dve podvozkové nohy a každá je vybavená 6-kolesovými vozíkmi. Predný podvozok je klasický, dvojkolesový. To, že toto lietadlo patrí medzi najmodernejšie, nenecháva nikoho na pochybách. Zmieňovať sa o modernej avionike, kompozitných materiáloch alebo tichej prevádzke motorov je bezpredmetné, nakoľko by to zachádzalo do podrobných a ťažkých odborných špecifikácií, ktoré by naplnili tucet tučných kníh. Namiesto toho vám prinášame výstižné fotografie od členov našej výpravy Airliners.sk, o.z. K našej výprave sa pripojil aj výherca jesennej súťaže, Richard Dvorský. Veríme, že sa mu hlavná cena páčila a že bol veľmi spokojný.

Na záver by sme radi srdečne poďakovali zastúpeniu spoločnosti Emirates vo Viedni za túto zaujímavú a nevšednú exkurziu a sprevádzanie svetom Emirates, kde sme sa bližšie zoznámili so spoločnosťou a lietadlom Boeing 777-300ER.

Niki Kapsamunov

Tags:

©2024 Airliners.sk, o.z. Všetky práva vyhradené

Kontaktujte nás

V prípade, že máte záujem nás kontaktovať, zanechajte nám správu.

Sending

Log in with your credentials

Forgot your details?