A380 update tohto týždňa
Posledná vyhotovená A380 pod výrobným číslom MSN 272 vzlietla tento týždeň z Toulouse. Lietadlo vyhotovené pre Emirates s registráciou A6-EVS zamierilo do Hamburgu, kde podstúpi finálny náter a vyhotovenie kabíny podľa požiadaviek leteckej spoločnosti.
CEO British Airways Sean Doyle poprel správy o plánovanom vyradení typu z flotily spoločnosti. 12 „superjúmb“ vlajkového prepravcu síce zostáva uzemnených, avšak v vo strednodobom výhľade sa ráta s nasadením typu na linkách spoločnosti. Nemalo by to byť však skôr ako v rokoch 2023-2024.
Lufthansa sa medzitým rozlúčila s jednou A380 z ich flotily. D-AIMD odletela z domovského Frankfurtu do Teruelu, kde bude dlhodobo uskladnená.
Thai Airways podnikli prvé kroky, ktoré by mali viesť k predaju ich dvoch A380tiek. Stalo sa tak len zopár týždňov po tom, ako prepravca indikoval vyradenie celej flotily. Konkrétne dve lietadlá sú vybavené motormi RR Trent 900, boli vyrobené v roku 2013 a odlietali spolu dokopy okolo 60.000 letových hodín. Thai Airways majú vo svojej flotile celkovo šesť lietadiel typu A380.
Jumbá od KLM na dôchodku
Posledná B747-400 spoločnosti KLM Royal Dutch Airlines pod označením PH-BFV pristála v priebehu týždňa na letisku Teruel, kde bude dlhodobo uskladnená.
Boeing 737 MAX
Tento týždeň nebol až tak bohatý na novinky ohľadom MAXov. Zaujala nás však livery jedného z Boeingov spoločnosti Alaska Airlines. N493AS s nápisom #MoreToLove v prenikavých farbách bude rozhodne vytŕčať z radu lietadiel v hociktorej destinácii. Veď posúďte sami.
Posledný Dreamliner (z Everettu)
V Everette dokončili práce na Dreamlineri B787-9, ktorý bude zároveň posledným Boeingom typu 787 vyhotoveným v danej továrni, nakoľko sa výroba presúva do Južnej Karolíny. V poradí 1095-ty Dreamliner (ZE437) bude po ukončení skúšobných letov smerovať k All Nippon Airways.
Norse Atlantic Airways
Správy o novom startupe s názvom Norse Atlantic Airways sme sa dozvedeli hneď na začiatku týždňa. Spoločnosť plánuje s flotilou 15 Dreamlinerov prepojiť európske metropoly s USA s predpokladaným začiatkom prevádzky v decembri 2021. Medzi zakladateľmi sa nachádza aj bývalý CEO Norwegianu Bjorn Kjos. Oznámenie o založení novej spoločnosti nasleduje po januárovom ohlásení Norwegianu o zrušení flotily Dreamlinerov a pozastavení prevádzky diaľkových letov.
Air Force One
Terajší „Flying Fortress“ nahradí novšia verzia typu. Boeing 747-8 (VC-25B) bude poháňaný motormi GEnx-2B67, ktoré by mali poskytnúť o 17% viacej výkonu pri zvýšenom dolete o 1000 námorných míľ a hlučnosti o 30% menej v porovnaní s aktuálnym modelom VC-25A. Lietadlo bude približne o šesť metrov dlhšie a svojím cestujúcim poskytne priestor o veľkosti 5,000 štvorcových stôp. Okrem toho bude vybavené systémom protiraketovej obrany, systémom šifrovanej komunikácie, ako aj by malo byť schopné odolať náporovej vlne spôsobenej jadrovým výbuchom. Špeciál by mal byť dokončený v roku 2024.
Spolupráca medzi Emirates a TAP Air Portugal
Memorandum o porozumení medzi oboma leteckými spoločnosťami zahŕňa codeshare partnerstvo, ktoré by malo vstúpiť do platnosti počínajúc 1. májom a bude sa týkať približne 70 destinácií.
Udržateľné palivá
Svetlo sveta uzrie projekt ECLIF3 (Climate Impact of Alternative Fuels). Štúdia sa zameria na emisie udržateľných leteckých palív vyprodukovaných počas letu širokotrupových lietadiel. Tzv. 100% SAF (Sustainable Aviation Fuel) bude použitý na lietadle typu A350-900 s pohonnými jednotkami Trent XWB. Štúdiu je možné vykonať vďaka spolupráci Airbusu, DLR, Rolls-Royce a samotného výrobcu palív Neste.