V roku 2018 Bombardier previedol väčšinový podiel v programe CSeries spoločnosti Airbus. Po približne tridsiatich rokoch sa tak začal postupný odchod spoločnosti z trhu s komerčnými lietadlami. Po odpredaji programov Q400 firme Viking Air a CRJ Series japonskému Mitsubishi Heavy Industries, dnes Airbus oznámil že sa Bombardier vzdáva aj zvyšného podielu v Airbus Canada Limited.
Airbus tak zvyšuje svoj podiel v programe A220 na 75%, pričom kanadská vláda si ponechá minimálne do roku 2026 zvyšných 25%. Spolu s programom získal Airbus aj výrobné kapacity v Saint-Laurent. Kde sa bude naďalej vyrábať kokpit, zadná časť trupu A220 a časti A330. Bombardier získa prostredníctvom dohody od Airbusu 591 miliónov dolárov. K Januáru 2020 má Airbus 658 pevných objednávok na A220 v prevádzke je 107 lietadiel.
Bombardier teda naďalej ostáva už len na trhu s business jetmi kde si svoje miesto drží prostredníctvom lietadiel Challenger, Global a Learjet. Aj tu ale nie je jasné na ako dlho, pred nedávnom sa totižto objavili informácie aj o možnom predaji tejto divízie spoločnosti Textron Aviation (Cessna). Je tak možné že značka Bombardier zmizne z oblohy úplne.
Krátko z histórie Bombardieru v letectve. V roku 1986 odkúpil Bombardier spoločnosť Canadair a dostal sa tak k výrobe lietadiel. V nasledujúcich 10 rokoch došlo ešte k odkúpeniu firiem Short Brothers, Learjet a na záver de Havilland Canada. Spoločnosť začala ďalej rozvíjať a modernizovať takto získane výrobné programy CRJ, Dash 8 a Learjet. V novom tisícročí začal vývoj nového lietadla ktoré by dokázalo nahradiť starnúce typy ako DC-9/MD-80, Fokker 100, Boeing 737 Classic alebo BAe 146. Definitívne však došlo k rozhodnutiu o začatí výroby až v roku 2007 s plánom na začatie dodávok o šesť rokov neskôr. Časom program CSeries však nabral niekoľko ročné meškanie a náklady na vývoj sa vyšplhali na 6miliard USD. Ako tento príbeh skončil bolo popísané v predošlých riadkoch.
Celá tlačová správa Airbusu tu.
Tags: Bombardier