MAXy dostali zelenú v Indii
India ukončuje zákaz prevádzky Boeingu 737 MAX na svojom území. Podľa vyjadrenia indických úradov nedošlo u prevádzkovateľov v iných krajinách k žiadnym udalostiam, ktoré by naznačovali pretrvávajúce problémy s týmto typom lietadiel. Oči Boeingu sa teraz obracajú smerom k Číne, pretože tá je jedna z posledných krajín, kde je zakázaná prevádzka MAXov a na tunajších letiskách stojí veľa zaparkovaných MAXov čakajúcich na povolenie na vzlet. Očakáva sa, že zákaz prevádzky MAXov by mal byť v Číne ukončený do konca tohto roku.
Boeing 777-300ER bude končiť u Air New Zealand
Novozélandský dopravca má vo flotile momentálne 7 kusov Boeingov 777-300ER. Podľa vyjadrenia CFO Richarda Thomsona by mali ukončiť prevádzky do konca roku 2027 a mali by byť nahradené Boeingom 787-10. Nové Boeingy 787-10 budú mať už novú kabínu obchodnej triedy, ktoré prinesie nadštandardný komfort a taktiež prinesie prémiovú obchodnú triedu. Prvý rad obchodnej triedy v nových lietadlách bude poskytovať ešte viac miesta pre cestujúcich.

Flotila Air New Zealand (c)airnewzealand.co.nznz.com
South African Airways opäť na oblohe
Juhoafrická letecká spoločnosť pozastavila svoju prevádzku v apríli 2020 potom, ako vláda zastavila jej finacovanie. Po schválení plánu reštrukturalizácie a optimalizácie sa lietadlá South African Airways od 23. septembra tohto roka objavia opäť na oblohe. Prvé lety budú prebiehať z Johannesburgu do Kapského Mesta, Akkry, Kinshasy, Harare, Lusaky a Maputa.
Qantas pošle svoje A380 späť do služby
Qantas oznámil, že 10 z 12 Airbusov A380, ktoré ma vo svojej flotile plánuje od júla 2022 opäť nasadiť na diaľkové lety. Prvých 5 Airbusov bude od júla 2022 obsluhovať linku Sydney – Los Angeles a od októbra linku Sydney – Londýn (cez Singapur). Zvyšných 5 lietadiel sa vráti do služby v rou 2024. Lietadlá sú momentálne uskladnené v Mojavskej púšti a budú pred návratom do služby podrobené renovácii kabíny obchodnej a prémiovej turistickej triedy.
Nová dráha v Gatwicku
Letisko Londýn Gatwick je najrušnejším letiskom s jednou vzletovou a pristávacou dráhou. Ročne odbaví viac než 45 miliónov cestujúcich do 200 destinácií (čísla pred COVIDom). Letisko oznámilo, že 9. septembra spúšťa verejnú diskusiu o možnosti použitia tzv. Northern runway v režime paralelného využitia s hlavnou vzletovou a pristávacou dráhou. Northern runway by po úprave mala slúžiť k odletom malých a stredných lietadiel a hlavná dráha bude stále slúžiť k vzletom a pristátiam. Vedenie letiska očakáva, že táto konfigurácia umožní do roku 2038 zvýšenie kapacity na 75 miliónov odbavených cestujúcich za rok.

(c)gatwickairport.com

(c)gatwickairport.com