Ryanair sa nedohodol s Boeingom
Predstavitelia leteckej spoločnosti Ryanair oznámili, že ukončili jednania s Boeingom o objednávke na Boeingy 737 MAX10. Európsky dopravca vyjednával podmienky objednávky viac než 10 mesiacov. Napriek zlej situácii v Boeingu a drsnej vyjednávacej taktike dopravcu nedošlo k dohode o cene a obe strany vyhlásili, že nevidia priestor na dohodu.
Návrat Airbusu A380 do flotily British Airways
Ešte v auguste sa objavili správy, že Airbusy A380 sa vrátia do flotily British Airways. Podľa informácií British Airways podpísali s Lufthansa Technik dohodu o zabezpečovaní technickej podpory A380 do roku 2027. Rovnako sa objavili správy o plánovanom nasadení A380 od októbra tohto roku. Predbežný zoznam destinácií je Washington-Dulles, Johannesburg, Los Angeles International, Miami a San Francisco. Vďaka spotterom z letiska Teruel sa svet dozvedel, že tento plán je bližšie k realizácii. Airbus 380 registrácie G-XLEA vzlietol zo španielskeho letiska Teruel 9.septembra a po lete trvajúcom 2 hodiny a 15 minút pristál v Londýne. Lietadlo má 8 rokov a posledný komerčný let uskutočnilo 23.marca 2020 na linke Johannesburg-Londýn.
- Airbus A380 G-XLEA British Airways (c)twitter.com/aeropuerteruel
- Airbus A380 G-XLEA British Airways (c)twitter.com/aeropuerteruel
- Airbus A380 G-XLEA British Airways (c)twitter.com/aeropuerteruel
Singapore Airlines sa pripravuje na návrat MAXov
Singapurske úrady tento týždeň oznámili, že po preskúmaní všetkých dostupných podkladov ukončujú zákaz letov lietadiel typu Boeing 737 MAX z a do Singapuru. Singapore Airlines okamžite na informáciu zareagovali a predstavili plán na návrat MAXov na oblohu. Piloti Boeingov 737 MAX Singapore Airlines budú pred prvým letom musieť prejsť dodatočným školením, aby sa zoznámili so špecifikami tohto modelu. Súčasťou školení bude aj rozbor neštandardných situácií, ktoré môžu s MAXom nastať. Piloti sa zúčastnia aj letov na simulátoroch.
Luftwaffe bude mať 2 Airbusy A321neo
Ešte v júli minulého roka Luftwaffe podpísala objednávku na 2 kusy Airbusov A321neo s dátumom dodania v roku 2022. Špekulovalo sa, že sa bude jednať o Airbusy z objednávky Lufthansy, ktoré si dopravca neplánuje prevziať. Lufthansa a rovnako aj Luftwaffe tieto informácie nepotvrdili. Interiér lietadiel bude možné modifikovať až do 18 rôznych konfigurácií. Plánovaná prepravná kapacita je od 136 do 163 cestujúcich. Lietadlo bude rovnako pripravené na prevoz 6 pacientov na intenzínej starostlivosti, prípadne až 12 pacientov so strednými zraneniami. Prvé z lietadiel už má náter Luftwaffe a momentálne prechádza úpravou interiéru.

Airbus A321neo Luftwaffe 15+10 (c)luftwaffe
Plány Wizzairu o spojení s Easyjet
Letecká spoločnosť EasyJet oznámila, že nepristupuje na návrh leteckej spoločnosti Wizzair na vytvorenie low-costovej leteckej spoločnosti, ktorá by bola priamym konkurentom Ryanairu. Namiesto toho EasyJet oznámil, že získal od akcionárov 1,7 miliardy dolárov na ďalší rozvoj. Približná hodnota Wizzairu je 7 miliárd dolárov a hodnota EasyJetu je 4,5 miliardy dolárov.
Ďalšia objednávka Airbusov pre Wizz?
Wizzair podľa neoficiálnych informácií jedná o kúpe ďalších Airbusov. Rozhovory sa začali pred niekoľkými mesiacmi a potvrdili smerovanie Wizzairu, stať sa priamym konkurentom Ryanairu. Wizzair je jednou z mála leteckých spoločností, ktorá sa napriek všeobecnej kríze v letectve vracia postupne k predcovidovým číslam.
Tags: nedeľník