V septembri minulého roku sa na letisku v Budapešti stal malý zázrak. Pri jednom z nástupných mostov terminálu 2B sa objavil Tupolev TU154B-2 v historickom nátere leteckej spoločnosti Malév.
Tupolev TU154B-2 registrácie HA-LCA bol prvým veľkým lietadlom vo flotile maďarského národného dopravcu. Zaradil sa do nej 5. septembra 1973, keď pod vedením kapinána Andrása Fülöpa a jeho posádky pristál na letisku v Budapešti. Zrekonštruované lietadlo ako spomienku na túto udalosť nesie meno kapitána na trupe.
András Fülöp sa spolupodieľal na úpravách lietadla, aby spĺňalo potreby Malévu. Jednalo sa primárne o úpravu autopilota na pristátie v režime CAT II a taktiež na zníženie počtu členov posádky. Štandardne bola na prevádzku Tupoleva 154 potrebná päť členná posádka. Kapitán, prvý dôstojník, navigátor, letecký inžinier a radista. V prípade modernizovanej verzie Tupolev TU154B-2 piloti zabezpečovali aj navigáciu a rádiovú komunikáciu. Posádku lietadla teda tvorili 3 členovia – kapitán, prvý dôstojník a letecký inžinier.
Tupolev, ktorý je súčasťou muzeálnej zbierky, bol zrekonštruovaný vďaka vytrvalej práci dobrovoľníkov. Na rekonštrukcii sa podieľala aj spoločnosť Lufthansa Technik, ktorá prevádzkuje v Budapešti servisné centrum. Firma poskytla dobrovoľníkom priestory na lakovanie.
Lietadlo sa ocitlo na ploche letiska vrámci spustenia prevádzky nových nástupných mostov. Mosty boli vyrobené spoločnosťou Thyssen-Krupp v Španielsku a ich ovládanie si vyžadovalo preškolenie pozemného personálu. Keďže žiadna letecká spoločnosť lietajúca na letisko v Budapešti nebola ochotná zapožičať svoje lietadlo na zaškolenie, muzeálny kúsok sa na túto prácu naozaj hodil.
Po skončení výcviku pozemného personálu bolo lietadlo opäť presunuté na svoje miesto v leteckom múzeu (Aeropark), ktoré sa nachádza v tesnej blízkosti letiska.